Beskrivning av aktiviteter

Beskrivning av aktiviteterna för multisport/triathlon/svensk klassiker.
Havskajak paddling. Paddling genomförs kring Västra mark, Skönstavik, Långö, Saltö, Dragsö. Området bestäms beroende på vindar och väder. Denna träning syftar till att träna rygg, mage, och övre muskulaturen i kroppen. Du har även nytta av denna träning vid simning.

Mountainbike cykling. MTB cykling genomförs kring terrängen vid Ramdala, Lösen, Kättilsmåla, Bastasjö och Rosenholm.
Passen är varierande med både terräng, grus, asfalt och viss distans.
Denna träning syftar till stärka/öka din benstyrka och öka din uthållighet i benen. Är även bra träning för att stärka muskel/led fästa i benen samt öka din kondition.

Landsvägs cykling. Cykling genomförs kring Allatorp, Spjutsbygd, Jämjö, Torhamn etc.
Denna träning syftar till att öka din uthållighet i benen. Är även bra träning för att stärka muskel/led fästen i benen.

Klättring/firning. Klättring genomförs i området kring Karlskrona. Behövs dock vara fint väder så att klipporna är torra.Passen genomförs både med topprepsklättring och firning. Vid topprepsklättring kommer du både att få säkra en klättrare, klättra själv samt fira.Denna träning syftar till att öka din koordination samt din styrka/uthållighet i armarna.

Löpning. Löpning genomförs både på grus, asfalt och i terräng.
Löpningen kombineras ofta tillsammans med de övriga aktiviteterna. För svensk klassiker använder vi även stavar, för att träna överkroppen av kroppen.
Denna träning syftar till att du skall öka din uthållighet, stärka ditt hjärta, samt öka din syreupptagningsförmåga.

Simning. Simning genomförs i Karlskrona simhall.
Passen genomförs efter din nivå, dvs du simmar bröstsim eller frisim. Det kommer ej att läras ut teknikträning. Simningen genomförs enbart som distans pass.
Denna träning syftar att du skall bibehålla din smidighet i kroppen, samt öka din uthållighet i armarna.
Då det är bättre väder genomför vi även simning i anslutning till Saltö/Dragsö, där vi då simmar i våtdräkt.

Marschträning. Marschtränig genomförs med ryggsäck som bärs på ryggen. Passen genomförs både på asfalt, grus och i terrängen. Varieras mellan distanspass och backträning
Denna träning syftar till att stärka din muskulatur benen och muskel/ledfäste i benen.

Cirkelträning. Cirkelträning genomförs i med din kropp som kroppsvikt.  Genomförs både inomhus och utomhus.
Denna träning syftar till att stärka och ge hela din kropp uthållighet i muskulaturen, genom att göra många repetioner.